گرانی بنزین خوب یا بد؟

 

بنزین دیشب گران شد   

                                                      

                                  

                

سهمیه بندی بنزین و طرح مباحث جدید رئیس جمهور عزیز باعث شده احمدی نژاد در صدر اخبار این چند روزه مثل همیشه قرار گیرد.

مسلما این حرکت دولت یکی از تاریخی ترین حرکات این ارگان در طول حیاتش می باشدکه حرکت انقلابی جالبی برای تلنگر زدن به مردم تنبل و راحت طلب ایرانی می باشد.

این حرکت در نوع خودش یکی از بهترین و محکم ترین حرکات دولت در تمامی دوران بوده اما و جود چند موضوع باعث می شود در مورد عواقب و پیامد های این حرکت نگران باشیم.

مسئله مهم که در میان است نبود زیر بنای اقتصادی مناسب برای این حرکت است که بحث در مورد ان از گفته این مقال خارج است اما نبود این زیر بنا باعث تورم و نا پایداری بازار می شود .

و جالب سیر شلوغی های شب گذشته است که دقیقا مردم ایران مثل کودکی شده اند که از امپول فرار می کند و لی مادر اصرار دارد برای بهبود بچه امپول تزریق شود.

مسئله نگران کننده بعدی عدم شفافیت فضای اقتصادی سیاسی ایران است مسلما در پایان سال جاری باید شاهد رشد چشمگیر صندوق ذخیره ارزی باشیم اما بدون ذره ای تردید می توان اعلام کرد رقمی که در پایان سال اعلام خواهد شد ابهامات فراوانی دارد.هنوز در مورد روابط اقتصادی ایران با دیگر کشور ها ابهام موجود است که باعث افت و سردرگمی سرمایه گذاران شده.

جناب رئیس جمهور و تیمش به ما اطمینان می دهند که این گونه نیست اما فقط این را می توان گفت:

دو صد گفته چون نیم کردار نیست

و حرف با عمل فرق دارد .این حرکت دولت در مجموع واقعا قابل تقدیر و جسورانه بود اما عدم اطمینان مردم به دولت بر این حرکت دامن زده.

منتظر روزهای اتی می مانیم

حامد بدرود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد