سگ زیبای اندلس

 

bunuel

اخرین فیلمی که دیدم اولین فیلم بزرگ نابغه تاریخ سینما جناب استاد بونوئل خان بود اثری که بعد از گذشت ۷۰ ۸۰ سال هنوزم جز..... ترین های سینماست اونگاردترین ساختارشکن ترین تاویل ناپذیرترین عجیب ترین و..... ترین های دیگر این فیلم لعنتی بعد از گذشت این همه سال هنوز تر و تازه است و وحشتناک.مدتها بود اواره دیدن این شاهکار بودم و تنها به خواندن چند باره فیلم نامه اش قناعت می نمودم تا اینکه موفق به دیدن فیلم شدم .

بی شک این فیلم ناشات گرفته از افکار پریشان دالی و بونوئل بود که به نوعی حرص ها و طمع های ذات انسانی را به یک رویای زیبا و سرکش برگردانده اند زیبا از این لحاظ که چگونه انسانی از واقعیت خواب بگیرد و سرکش از این بابت که تا سینما سینماست این اثر تاویل و تفصیر های جدیدی را می طلبد که به نظر من بیشتر از تفکر نابغه و مالیخولیائی دالی سرچشمه گرفته است.

مطلب جالب واکنش منتقدان ان زمان نسبت به فیلم بوده و اگر اشتباه نکنم سر اکران فیلم چند زن حامله سقط جنین شدند . به هر حال در کمال فقر شعور و دانشم دوست دارم که به نقد سکانس سکانس فیلم در وبلاگ بپردازم که مسلما بعد از ساخت فیلم کوتاه هارمونی سیاه این کار را خواهم کرد تا افتخار صحبت در مورد یکی از جاودانه های تاریخ هنر را داشته باشم.

واسیلی کاندینسکی کبیر حرف زیبای میزد که هنرمند در اینده تاریخ میزید به نظر شما اگر استاد بونوئل الان زنده بود چه اثری از خود به جای می گذاشت؟

Photograph:Buñuel.

من عادت دارم که بعد از دیدن یکی دو فیلم که اسمشو سینما میذارند ۱ فیلم چرت و پرت هم برای رفع خستگی فکری و گذران وقت و اشنای با فرهنگ پاپ و..... ببینم که اکثر اوقات فیلم های ایرانی را به این قسمت اختصاص می دهم اما این بار یک فیلم خارجی به نام توریست دیدم که واقعا هر چی بقول استاد جمال زاده این مخم  و گوشه ها و زوایاشو کاویدم تا بتوانم از علت ساختش سر در بیارو نتوانستم پیشنهاد می کنم به شما اگر این فیلم رو دیدین ۱ ساعت پایانیش رو اصلا نگاه نکینید که وقت خودتون رو زایل کردین.

                                                               

اگر علی سنتوری اکران بشه شاید پس از سالها سینما را با قدومم منور کنم تا اثر استاد را که مثبت ارزیابی شده بود را ببینم.می گویند رادان عالی بازی کرده خب باید دید .

کار فیلم خودمون هم احتمالا در هفته اینده به اتمام میرسد تمام تلاش ما اینست که فیلم را به جشنواره فیلم کوتاه تهران برسانیم که در صورت موفقیت احتمالی بتوانیم سریعا اثار بعدی را دنبال کنین .من اصولا به چنین مسابقاتی به هیچ وجه اعتقاد ندارم اما به خاطر پیدا کردن سرمایه دار برای اثار مستقل بعدی مجبور به شرکت در چنین به اصطلاح جشن اواره هائی هستیم .

فیلم نامه که کاملا به اتمام رسیده باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه میشود کرد با این سینمای ایران ایا چنین فیلم اونگاردی را در جشنواره میپذیرند یا خیر.

قطعات موسیقی هم در حال ساخت است و ارین از انها تعریف میکرد باید کا را ببینیم و نظر دهیم البته به ارین ایمان دارم مسلما مطمئنم به خاطر قرابت افکارمان موسیقی خوبی میسازد حتی اگر من ندانم چه میسازد

سرم خلوت شد منتظر نقد سگ اندلسی بمانید

بدرود

حامد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد