محسن نامجو
من کاراشو نشنیدم ولی در مورد کاراش تحقیق کردم وقتی مصاحبشو تو دانشگاه شریف خوندم هم به حال این دانشگاه هم دانشجو هاش هم محسن بیچاره دلم سوخت محسن جان این مملکت ارزشی ندارد تا بخوای براشون توضیح بدی من کارتو ستایش میکنم و از صحبتهات می فهمم بعد از سال ها با یه موزیسین طرفیم مسلما کاراشو گوش بدم نقدشو تو وبلاگ می ذارم.
به همین بهانه از محسن براتون می گم که رگه هایی از موسیقی رو تو حرفاش و شخصیتش حس کردم.
مشخصهٔ آثار نامجو «تلفیق» است: تلفیق سبکهای مختلف موسیقی ایرانی و خارجی و تلفیق اشعار کلاسیک با شعرهایی که خود میسراید. در موسیقیهای او گوشههایی از سبکهای راک، سنتی، بلوز، جاز و محلی به گوش میرسد. از شعرهای مولوی و جامی گرفته تا شاملو و براهنی در آثار او به گوش میرسد که گاهی عباراتی کوچهبازاری در میان ابیات آنها اضافه شده. او در این باره میگوید: «تلفیق از نظر من اپیدمی زمانهاست. تلفیق موسیقیایی دو شکل دارد، یکی تلفیق ابزار است، مثلا قرار دادن گیتار در برابر سه تار که چیز جدیدی نیست؛ و دیگری تلفیق گام که تا به حال کمتر در موسیقی ایران به آن پرداخته شده، مثلا کافیست که دو نت از دستگاه شور حذف شود تا به گام بلوز برسیم.»
نامجو در خوانندگی از صداهای نامتعارف نیز استفاده میکند. به گفتهٔ خودش این مسأله حاصل این است که به حنجره به عنوان یک ابزار صوتی نگاه میکند، و در نتیجه بی آن که در بند سبکهای خوانندگی باشد، هر صدایی از خود درمیآورد.
یکی از دلایلی که به گفته خود نامجو باعث خلاقیت بیشتر او در زمینه موسیقی تلفیقی شدهاست ساز زدن با گروههای موسیقی زیر زمینی در مشهد و سپس تهران میباشد. از جمله میتوان به گروههای ماد (عبدی بهروانفر- نوید اربابیان-علی باغ فر)و گروه پرساووس (مازیار محمدی-محمد قاسمی-شهرام لشگری) اشاره نمود
نامجو پنج آلبوم آماده انتشار دارد که با اخذ مجوز منتشر خواهد شد
یکی از آهنگهای او با نام بگو بگو در جشنوارهٔ موسیقی وبگاه تهران اونیو در سال ۲۰۰۴ دوم شد.